Дзень беларускага маулення на гэтым тыднi сустрэу выхаванцау i iх бацькоу цiкавай нагляднасцю: у групах былi размешчаны красачныя iлюстрацыi з назвамi слоу па-беларуску. Нехта успомнiу, а хтосьцi даведауся, што сiмвал Беларусi- аист-гэта бусел,
смачныя ягады-земляника-сунiцы и г.д.
На занятках у дапамогу дзеткам пры вывучэннi мовы прыйшлi беларускiя письменнiкi i iх творы. Так, выхаванцы старэйшай групы пазнаемiлiся з казкай Цётки "Журавель i чапля", а сярэдняй- з вершам Уладзiмiра Карызны "Алесь i Янка". Гэта вельмi удалы вопыт для малых, калi удаецца вывучаць родныя словы у прызнаных майстроу беларускай пiсьменнасцi.
Цётка
Жылі сабе па абодвух канцах балота Журавель і Чапля.
После стала ім надта маркотна жыць, і вот тут уздумаў Журавель да Чаплі ў сваты ісці. Ціпяху, ліпяху, сем вярстоў па маху, цераз бор ды ў Чапляў двор.
— Як маешся, Чапля?
— Здароў, Журавель.
— Ці не пойдзеш, Чапля, за мяне замуж?
— А твае ногі доўгія, пер'е каротка; дужа ты брыдкі... Ідзі сабе, дзе быў!
Журавель перабраўся ізноў цераз балота дый прыйшоў у свой двор. Раздумалася Чапля, што за Жураўля замуж не пайшла. «Дай, — кажа, — пайду да яго цераз балота і перапрашу».
Ціпяху, ліпяху, сем вярстоў па маху, цераз бор ды ў Жураўлёў двор.
— Здароў, Журавель!
— Як маешся, Чапля?
— Вазьмі мяне замуж за сябе.
— Твая шыя доўгая, і сіня, і крывая, і сама ты гарбата; такой мне не патрэбна.
Хаця было і стыдна, аднак Чапля паплялася цераз бор назад у свой двор.
Шкода стала Жураўлю, што не ўзяў Чаплю бедную, і зноў пайшоў ён тою самаю дарогаю. Ціпяху, ліпяху, сем вярстоў па маху...
Так цэлы век свой і хадзілі яны адзін да аднаго ў сваты, і так на абодвух канцах балота асталіся іх хаты.